Coraz częściej do klientów Grupy SGB trafiają fałszywe wiadomości SMS, w których oszuści podszywają się pod SGB.
W treści SMS-a informują o rzekomej „podejrzanej aktywności” na koncie i ograniczeniu dostępu ze względów bezpieczeństwa. Następnie proszą o zainstalowanie aplikacji, np. „Splashtop SOS”, aby „zabezpieczyć bankowość”.
uuuuuuu
To nie wszystko – po otrzymaniu takiego SMS-a oszuści mogą do Ciebie zadzwonić, podszywając się pod pracownika banku. Rozmowa ma wzbudzić zaufanie i nakłonić do wykonania dalszych działań, które mogą prowadzić do utraty Twoich pieniędzy.
Pamiętaj:
- Bank nigdy nie prosi o instalowanie dodatkowych aplikacji do zabezpieczenia bankowości.
- Nie podawaj kodów SMS i danych do logowania przez telefon.
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i skontaktuj się osobiście z Placówką Banku lub Infolinią SGB.
Konsultanci Infolinii SGB dostępni są przez całą dobę. Udzielą Ci pomocy i odpowiedzą na Twoje pytania pod numerami telefonów:
- 800 888 888 (bezpłatne połączenie)
- (+48) 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).
Chroń swoje dane. Zachowaj czujność!