23 kwietnia 2016
Do Energi zgłosiło się kilkoro klientów z Trójmiasta, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. Firma prosi klientów, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdzili przede wszystkim podany numer konta, numer faktury i numer klienta.

 
Energa zanotowała już kilka przypadków otrzymania fałszywych faktur przez swoich klientów z Trójmiasta, którzy zgłosili ten fakt do firmy. Spółka apeluje klientów o ostrożność. W razie jakichkolwiek wątpliwości powinni upewnić się czy korespondencja – tradycyjna lub mailowa – faktycznie pochodzi od firmy Energa. Do fałszywych faktur dołączone było także pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu do biura obsługi klienta oraz podobne informacje. Energa zapewnia, że to również fałszywa informacja, której nie posyłali do swoich klientów.

Jak powinien zachować się klient, który podejrzewa fałszywość faktury? – sprawdzić czy jego numer klienta jest podany prawidłowo – sprawdzić czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry numeru konta to początek numeru faktury) – jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx – to nie jest faktura od Energi – firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015 – sprawdzić czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa – sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją : Nadano w UP Brodnica 1, dnia ……… – sprawdzić czy podany na fakturze stan licznika jest zgody ze stanem faktycznym – sprawdzić czy na drugiej stronie faktury jest podany właściwy numer i adres Punktu Poboru Energii.
Jak powinien się zachować klient w przypadku, gdy otrzymał sfałszowaną fakturę? W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania. To oznacza bowiem, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany Jeśli klient nie jest pewien jaki jest jego numer klienta lub numer konta bankowego, firma prosi o kontakt pod numerem 555 555 555 (pn-pt 7-22). Na stronie energa.pl/zmiany klienci znajdą m.in. informacje o tym jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za energię elektryczną firmie Energa oraz pozostałe dane na fakturze. Ostatnie cyfry numeru rachunku bankowego powinny być takie same jak pierwsze cyfry numeru faktury.
 
Źródło :www.dziennikbaltycki.pl/aktualnosci/a/energa-uwaga-na-falszywe-faktury-w-trojmiescie
 

Czytaj więcej: http://www.dziennikbaltycki.pl/aktualnosci/a/energa-uwaga-na-falszywe-faktury-w-trojmiescie,9899584/