Uważaj na wyłudzenia przez fałszywą aplikację!
Oszuści stosują nowy sposób wyłudzania danych kart płatniczych i kodów PIN poprzez fałszywe aplikacje podszywające się pod oficjalne oprogramowanie bankowe.
Jak działa ten typ oszustwa?
-
Kontaktuje się z Tobą osoba podszywająca się pod pracownika Banku lub doradcę inwestycyjnego.
-
Oszust wysyła SMS lub e-mail z linkiem do instalacji aplikacji, która nie pochodzi z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store).
-
Po pobraniu fałszywej aplikacji może dojść do przechwycenia danych, kradzieży środków.
Zasady bezpieczeństwa:
-
aplikację bankową należy instalować wyłącznie z oficjalnych sklepów (Google Play, App Store).
-
fałszywe aplikacje są zwykle pobierane z linków przesyłanych przez przeglądarkę internetową lub wiadomości SMS/e-mail.
-
pracownicy Banku nie proszą o dane logowania, PIN, ani inne poufne informacje.
-
w przypadku podejrzenia oszustwa, należy niezwłocznie przerwać połączenie i dzwoniąc z innego aparatu telefonicznego skontaktować się z Bankiem lub z infolinią.
-
nie należy klikać w linki pochodzące od nieznanych nadawców.
W przypadku podejrzenia oszustwa lub wątpliwości dotyczących autentyczności kontaktu, zaleca się kontakt z Bankiem w godz. 8:15-16:00 pod numerem telefonu: 058 673 01 10-13 lub przez całą dobę z infolinią 800 888 888.















