30 kwietnia 2020

Bank Spółdzielczy w Pucku obsłuży mikro oraz małe i średnie przedsiębiorstwa w ramach uruchomionego przez rząd programu Tarczy Antykryzysowej. Dla najbardziej zagrożonych przedsiębiorstw trafi aż 75 miliardów złotych.

Wnioski i wypłaty subwencji będą obsługiwane przez system bankowości internetowej w naszym banku (początkowo tylko eBank).
Przedsiębiorcy będący klientami Banku Spółdzielczego w Pucku mogą składać wnioski wyłącznie w wersji online.

Z rządowego wsparcia Tarczy Finansowej za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Pucku  mogą skorzystać firmy, które m.in. nie zalegają z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne i odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po             1 lutego 2020 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku.

Więcej na stronie internetowej PFR: http://pfr.pl/tarcza

Finansowaniu podlegają: bieżąca działalność oraz zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Bank Spółdzielczy w Pucku informuje, że o subwencję Tarczy Finansowej dla mikrofirm mogą ubiegać się przedsiębiorstwa zatrudniające poniżej 9 pracowników i generujące roczny obrót poniżej 2 mln EUR.  Z kolei małe i średnie przedsiębiorstwa otrzymają wsparcie finansowe w przypadku zatrudnienia od 10 do 250 pracowników, przy rocznym obrocie do 50 mln EUR.

Banki Spółdzielcze zrzeszone w Spółdzielczej Grupie Bankowej mogą oferować Klientom pomoc w ramach tarczy dzięki olbrzymiej pracy włożonej przez pracowników całego Zrzeszenia i dzięki narzędziom technicznym udostępnianym przez SGB-Bank i Krajową Izbę Rozliczeniową. Ogrom działań wdrożonych po raz pierwszy na taką skalą i w rekordowo szybkim czasie pokazuje, że – podobnie jak to było np. w przypadku płatności mobilnych – Grupa SGB nie tylko doścignęła komercyjną konkurencję, ale jest w stanie wyprzedzać ją o krok. Przypomnijmy, że wszystkie Banki Spółdzielcze SGB mogą korzystać ze wspólnych narzędzi udostępnianych przez SGB-Bank – m.in. płatności mobilnych BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay

Zapraszamy na stronę informacyjną poświęcona programowi Tarczy Antykryzysowej – www.sgb.pl/pomoc-dla-firm-tarcza-antykryzysowa/

Można na niej znaleźć szczegóły rozwiązań pomocowych oferowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego, opis gwarancji BIZNESMAX w ramach pomocy de minimis, kredytu obrotowego odnawialnego czy choćby szczegółowe informacje na temat programu Tarczy Finansowej dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, który wdraża SGB-Bank SA wspólnie z Bankami Spółdzielczymi SGB.

Zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia w Banku przez Beneficjentów Programu Tarcza Finansowa PFR, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.
W zależności od sytuacji są to:

  • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego
    lub
  • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
    lub
  • Pełnomocnictwo i informacja odpowiadająca aktualnemu/pełnemu odpisowi z Krajowego Rejestru Sądowego lub Pełnomocnictwo i wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
    lub
  • Oświadczenie.

Wzory pełnomocnictwa i oświadczenia stanowią załączniki nr 2 i 3 do Regulaminu i są dostępne do pobrania ze strony Funduszu:

https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf (wzór pełnomocnictwa – str. 62, wzór oświadczenia – str. 64).     

Dokumenty należy przedstawić w Banku osobiście lub przesłać do Banku pocztą w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r. W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją może być wypowiedzenie przez Fundusz Umowy. W celu usprawnienia procesu weryfikacji zachęcamy do jak najwcześniejszego składania dokumentów.