27 października 2025

Uważaj na wyłudzenia przez fałszywą aplikację!

Oszuści stosują nowy sposób wyłudzania danych kart płatniczych i kodów PIN poprzez fałszywe aplikacje podszywające się pod oficjalne oprogramowanie bankowe.

Jak działa ten typ oszustwa?

  1. Kontaktuje się z Tobą osoba podszywająca się pod pracownika Banku lub doradcę inwestycyjnego.

  2. Oszust wysyła SMS lub e-mail z linkiem do instalacji aplikacji, która nie pochodzi z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store).

  3. Po pobraniu fałszywej aplikacji może dojść do przechwycenia danych, kradzieży środków.

Zasady bezpieczeństwa:

  • aplikację bankową należy instalować wyłącznie z oficjalnych sklepów (Google Play, App Store).

  • fałszywe aplikacje są zwykle pobierane z linków przesyłanych przez przeglądarkę internetową lub wiadomości SMS/e-mail.

  • pracownicy Banku nie proszą o dane logowania, PIN, ani inne poufne informacje.

  • w przypadku podejrzenia oszustwa, należy niezwłocznie  przerwać połączenie i dzwoniąc z innego aparatu telefonicznego skontaktować się z Bankiem lub z infolinią.

  • nie należy klikać w linki pochodzące od nieznanych nadawców.

W przypadku podejrzenia oszustwa lub wątpliwości dotyczących autentyczności kontaktu, zaleca się kontakt z Bankiem w godz. 8:15-16:00 pod numerem telefonu: 058 673 01 10-13 lub przez całą dobę z infolinią 800 888 888.